توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید. کانال آموزشی تلگرام

الگوی انگلفینگ صعودی در کندل استیک ژاپنی

الگوی انگلفینگ صعودی

الگوی انگلفینگ صعودی چیست؟

الگوی انگلفینگ صعودی یک کندل سفید است که بعد از باز شدن کمتر از روز قبل ،بالاتر  از دهانه روز قبل بسته می شود. وقتی یک کندل کوچک سیاه رنگ ، که روند را نزولی نشان می دهد ، روز بعد با یک کندل سفید بزرگ دنبال می شود ، می توان یک روند صعودی را تشخیص داد ، بدنه آن کاملاً   بدنه کندل قبلی را می پوشاند  یا آن را می بلعد.
یک الگوی انگلفینگ صعودی ممکن است در مقابل یک الگوی انگلفینگ نزولی قرار گیرد .

الگوی انگلفینگ صعودی چیست؟

 

 الگوی انگلفینگ :

* الگوی انگلفینگ صعودی ، الگوی کندل استیکی است که وقتی یک کندل سیاه کوچک روز بعد توسط یک کندل سفید بزرگ دنبال می شود ، شکل می گیرد که بدنه آن کاملاً روی بدن کندل روز قبل قرار می گیرد یا آن را می بلعد.
* الگوی های  انگلفینگ صعودی  به احتمال زیاد وقتی بعد از چهار کندل سیاه یا بیشتر ظاهر شود به احتمال زیاد باعث برگشت روند نزولی می گردد.
* سرمایه گذاران نه تنها باید به دنبال دو کندل  باشند که الگوی انگلفینگ صعودی را تشکیل می دهند بلکه  باید به کندل استیک های قبلی نیز توجه کنند.

درک یک الگوی انگلفینگ صعودی:

الگوی انگلفینگ صعودی یک الگوی برگشت دو کندله است. کندل دوم ، بدون توجه به طول سایه های دم ، بدن اصلی اولین کندل را کاملاً می پوشاند.
این الگو در روند نزولی ظاهر می شود و ترکیبی از یک کندل  تیره است که به دنبال آن کندل توخالی بزرگتری وجود دارد. در روز دوم این الگو ، قیمت کمتر از پایین ترین قیمت قبلی باز می شود ، با این وجود فشار خرید قیمت را به سطح بالاتری حرکت می دهد.

درک یک الگوی انگلفینگ صعودی

 

خرید اکانت تریدینگ ویو

الگوی انگلفینگ صعودی به شما چه می گوید؟

یک الگوی انگلفینگ صعودی نباید به عنوان یک کندل  سفید تعبیر شود ، که نشان دهنده حرکت قیمت به سمت بالا ، به دنبال یک کندل سیاه است ، که نمایانگر حرکت قیمت رو به پایین است. برای شکل گیری یک الگوی انگلفبنگ صعودی ، سهام باید در2 روز با قیمت کمتری نسبت به روز اول بسته شود. اگر قیمت شکسته نشود ، بدنه کندل سفید فرصت غرق شدن در بدنه را نخواهد داشت.
از آنجا که سهام هم کمتر از روز اول باز می شود و هم بالاتر از روز اول بسته می شود.
کندل سفید یک الگوی انگلفینگ صعودی و به طور معمول ، یکسایه فوقانی کوچک دارد . این بدان معناست که سهام در بالاترین قیمت یا در نزدیکی بالاترین قیمت خود بسته شد ، و این نشان می دهد که روز در حالی که قیمت همچنان صعودی بود ، پایان یافت.
این فقدان یک  سایه فوقانی باعث می شود که روز بعد کندل سفید دیگری تولید شود که بالاتر از بسته شدن الگوی  انگلفبنگ صعودی بسته شود ، هرچند همچنین ممکن است روز بعد پس از جمع شدن در دهانه ، کندل سیاه تولید کند. از آنجا که الگوی های انگلفینگ صعودی نشان دهنده تغییر روند است ، تحلیلگران توجه ویژه ای به آنها می کنند.

دانلود رایگان انواع اندیکاتور و آموزش رایگان در کانال هوش فعال لینک عضویت در کانال پیام رسان ایتا لینک عضویت در کانال تلگرام  

برای دانلود آهنگ بیکلام و گوش دادن به موسیقی بیکلام عضو کانال چیل اوت موزیک شوید لینک عضویت در کانال موسیقی بیکلام

الگوی انگلفینگ صعودی در مقایسه با الگوی انگلفینک نزولی:

این دو الگو مخالف یکدیگرند. یک الگوی  انگلفبنگ   نزولی پس از افزایش قیمت  و نشانگر پایان رشد قیمت می باشد . در اینجا ، اولین شمع ، به صورت دو شمع ، شمع صعودی است. شمع دوم یک شمع بزرگتر است ، با بدنه ای اصلی که شمع کوچکتر را کاملاً پوشانده  است.

 

 الگوی انگلفینگ صعودی:

در نهایت ، معامله گران می خواهند بدانند که آیا الگوی انگلفینگ  صعودی ، تغییر احساسات را نشان می دهد یا خیر ، به این معنی که ممکن است زمان مناسبی برای خرید باشد. اگر حجم همراه با قیمت افزایش یابد ، معامله گران ممکن است تصمیم بگیرند که در پایان روز کندل انگلفینگ صعودی خریداری کنند و پیش بینی ادامه حرکت رو به بالا در روز بعد را داشته باشند. معامله گران محافظه کارتر ممکن است تا روز بعد منتظر بمانند ، و برای اطمینان بیشتر از آغاز روند معاملات سود بالقوه معاملات را بدست آورند.

محدودیت های استفاده از الگوهای انگلفینگ:

الگوی انگلفینگ  صعودی می تواند یک سیگنال قدرتمند باشد ، به ویژه هنگامی که با روند فعلی ترکیب شود. با این حال ، آنها صد درصد قطعی نیستند. الگوهای انفجاری انگلفینگ در پی یک حرکت نزولی  پایین بسیار مفید هستند زیرا این الگوی تغییر واضح حرکت به سمت بالا را نشان می دهد . اگر عملکرد قیمت متلاطم باشد ،  اگر قیمت به طور کلی در حال افزایش باشد ، از اهمیت یک الگوی انگلفینگ  کاسته می شود زیرا یک سیگنال نسبتاً رایج است.

کاربراین محترم اگر سوالی درباره ی الگوهای انگلفینگ  دارید و یا دیدگاهی در ارتباط با مطلب فوق دارید در قسمت ارسال نظرات دیدگاه خود را مطرح بفرمایید.

 

Visits: 75

درباره این مطلب نظر دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *