توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید. کانال آموزشی تلگرام

میانگین متحرک SMAو EMA چیست و سیگنال گیری با میانگین متحرک چگونه است؟

میانگین متحرک (MA) چیست؟

در آمار ، میانگین متحرک میانگینی  است که برای ایجاد تجزیه و تحلیل نقاط داده ،با ایجاد یک سری میانگین از زیرمجموعه های مختلف استفاده می شود. در امور مالی ، میانگین متحرک (MA) یک شاخص سهام است که به طور معمول در تحلیل تکنیکال استفاده می شود . دلیل محاسبه میانگین متحرک سهام ،کمک به هموار کردن داده های قیمت با ایجاد یک قیمت مناسب به طور مداوم به روز شده است .
با محاسبه میانگین متحرک ، تأثیر نوسانات تصادفی و کوتاه مدت بر قیمت سهام در یک بازه زمانی مشخص کاهش می یابد.

میانگین متحرک چیست؟

نکات کلیدی:

* میانگین متحرک (MA) یک شاخص سهام است که به طور معمول در تحلیل تکنیکال استفاده می شود.
* دلیل محاسبه میانگین متحرک سهام کمک به صاف کردن داده های قیمت در یک بازه زمانی مشخص با ایجاد یک قیمت متوسط به طور مداوم به روز شده است.
* میانگین متحرک ساده (SMA) محاسبه ای است که میانگین  مجموعه ای معین،از قیمت ها را برای تعداد روزهای خاص گذشته به دست می آورد. به عنوان مثال ، طی 15 ، 30 ، 100 یا 200 روز گذشته.
* میانگین متحرک نمایی (EMA) میانگین وزنی است که اهمیت بیشتری به قیمت سهام در روزهای اخیر می دهد و آن را به شاخصی تبدیل می کند که بیشتر به اطلاعات جدید پاسخگو باشد.

درک میانگین متحرک (MA):

میانگین متحرک یک ابزار تحلیل تکنیکال ساده است. میانگین های متحرک معمولاً برای شناسایی جهت روند سهام یا تعیین سطح حمایت و مقاومت آن محاسبه می شوند. این یک شاخص پیروی کننده یا عقب مانده است زیرا براساس قیمت های گذشته بنا شده است.
هر چه مدت زمان میانگین متحرک بیشتر باشد ، تأخیر بیشتر خواهد بود. بنابراین ، میانگین متحرک 200 روزه تاخیر بسیار بیشتری نسبت به اکسپرت  20 روزه خواهد داشت زیرا حاوی قیمت های 200 روز گذشته است. ارقام میانگین متحرک 50 و 200 روزه سهام به طور گسترده ای توسط سرمایه گذاران و معامله گران دنبال می شود و به عنوان سیگنال های مهم تجاری در نظر گرفته می شوند .
میانگین متحرک یک شاخص کاملا قابل تنظیم است ، به این معنی که یک سرمایه گذار می تواند هنگام محاسبه میانگین ، هر بازه زمانی را که می خواهد آزادانه انتخاب کند. متداول ترین بازه های زمانی مورد استفاده در میانگین متحرک 15 ، 20 ، 30 ، 50 ، 100 و 200 روز است. هرچه مدت زمان ایجاد شده برای ایجاد میانگین کمتر باشد حساسیت آن نسبت به تغییرات قیمت بیشتر خواهد بود. هرچه مدت زمان طولانی تر باشد ، میانگین حساسیت کمتری خواهد داشت.
سرمایه گذاران برای محاسبه میانگین متحرک بر اساس اهداف معاملاتی خود ممکن است دوره های زمانی متفاوتی را انتخاب کنند. میانگین های متحرک کوتاه تر معمولاً برای معاملات کوتاه مدت استفاده می شوند ، در حالی که میانگین های متحرک بلندمدت بیشتر برای سرمایه گذاران بلند مدت مناسب هستند.
برای تنظیم میانگین های متحرک شما هیچ چارچوب زمانی درستی وجود ندارد. بهترین راه برای فهمیدن اینکه کدام یک برای شما بهتر کار می کند ، آزمایش چندین دوره زمانی مختلف است تا زمانی که یک دوره متناسب با استراتژی خود را پیدا کنید.
پیش بینی روندها در بازار سهام، روند ساده ای نیست. در حالی که پیش بینی حرکت آینده یک سهام خاص غیرممکن است ، استفاده از تحلیل تکنیکال و بررسی آن ،می تواند به شما در پیش بینی بهتر کمک کند.
افزایش میانگین متحرک نشانگر این است که امنیت در یک روند افزایشی قرار دارد ، در حالی که میانگین متحرک در حال کاهش، نشان دهنده روند نزولی آن است . به طور مشابه ، حرکت صعودی با یک کراس اوور صعودی تأیید می شود ، که زمانی این اتفاق می افتد یک میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلند مدت عبور می کند. برعکس ، حرکت نزولی با یک کراس اوور نزولی تأیید می شود ، که هنگامی اتفاق می افتد که میانگین متحرک کوتاه مدت از میانگین متحرک بلند مدت عبور می کند.
در حالی که محاسبه میانگین متحرک در نوع خود مفید است ، محاسبه می تواند مبنای سایر شاخص های تحلیل تکنیکال ، مانند واگرایی و همگرایی میانگین متحرک باشد.
معامله گران از همگرایی میانگین متحرک متحرک (MACD) برای نظارت بر رابطه بین دو میانگین متحرک استفاده می کنند. به طور کلی با کسر میانگین متحرک نمایی 26 روزه از میانگین متحرک نمایی 12 روز محاسبه می شود.
وقتی MACD مثبت باشد ، متوسط کوتاه مدت بالاتر از متوسط بلند مدت قرار دارد. این نشانه ای از حرکت رو به بالا است. وقتی میانگین کوتاه مدت کمتر از متوسط بلند مدت باشد ، این نشانه پایین آمدن حرکت است. بسیاری از معامله گران نیز منتظر حرکت در بالای یا پایین خط صفر خواهند بود. حرکت بالای صفر سیگنالی برای خرید است در حالی که صلیب زیر صفر سیگنالی برای فروش است .

انواع میانگین متحرک

میانگین متحرک ساده:

ساده ترین شکل میانگین متحرک که به عنوان میانگین متحرک ساده (SMA) شناخته می شود ، با در نظر گرفتن میانگین حساب مجموعه ای از مقادیر مشخص شده محاسبه می شود. به عبارت دیگر ، مجموعه ای از اعداد – یا قیمت ها در مورد ابزارهای مالی – با هم جمع می شوند و سپس بر تعداد قیمت های مجموعه تقسیم می شوند.

میانگین متحرک ساده

میانگین متحرک نمایی (EMA):

میانگین متحرک نمایی نوعی از میانگین متحرک است که در تلاش برای پاسخگویی بیشتر به اطلاعات جدید ، به قیمتهای اخیر وزن بیشتری می بخشد. برای محاسبه EMA ، ابتدا باید میانگین متحرک ساده (SMA) را در یک بازه زمانی خاص محاسبه کنید. در مرحله بعدی ، باید ضریب را برای توزین EMA (که به عنوان “عامل صاف کننده” گفته می شود) محاسبه کنید ، که معمولاً از فرمول زیر پیروی می کند: بنابراین ، برای میانگین متحرک 20 روزه ، ضریب [2 / (1 + 20)] = 0/952 = خواهد بود. سپس از فاکتور هموار سازی همراه با EMA قبلی برای رسیدن به مقدار فعلی استفاده می کنید. بنابراین EMA نسبت به قیمتهای اخیر وزنه بالاتری می دهد ، در حالی که SMA برای همه مقادیر وزن یکسان تعیین می کند.

خرید اکانت تریدینگ ویو

میانگین متحرک نمایی

دانلود رایگان انواع اندیکاتور و آموزش رایگان در کانال هوش فعال لینک عضویت در کانال پیام رسان ایتا لینک عضویت در کانال تلگرام  

برای دانلود آهنگ بیکلام و گوش دادن به موسیقی بیکلام عضو کانال چیل اوت موزیک شوید لینک عضویت در کانال موسیقی بیکلام

 

نمونه ای از میانگین متحرک:

میانگین متحرک بسته به نوع آن متفاوت محاسبه می شود SMA یا EMA. ، ما میانگین متحرک ساده (SMA) یک اوراق بهادار را با قیمت های بسته شده زیر طی 15 روز بررسی می کنیم:
* هفته 1 (5 روز): 20 ، 22 ، 24 ، 25 ، 23
* هفته 2 (5 روز): 26 ، 28 ، 26 ، 29 ، 27
* هفته 3 (5 روز): 28 ، 30 ، 27 ، 29 ، 28
میانگین متحرک 10 روزه به عنوان اولین نقطه داده به طور متوسط قیمت پایانی 10 روز اول را نشان می دهد. نقطه داده بعدی اولین قیمت را کاهش می دهد ، قیمت را در روز 11 اضافه می کند و میانگین را می گیرد.
نمونه ای از یک شاخص میانگین متحرک
یک نشانگر فنی بولینگر باند دارای باندهایی است که به طور کلی دو انحراف استاندارد را از یک میانگین متحرک ساده قرار می دهند. به طور کلی ، یک حرکت به سمت باند بالا نشان می دهد که دارایی بیش از حد خریداری شده است ، در حالی که یک حرکت نزدیک به باند پایین،فروش بیش از حد دارایی را نشان می دهد . از آنجا که انحراف معیار به عنوان معیار آماری نوسانات استفاده می شود ،این شاخص خود را با شرایط بازارتنظیم میکند.

سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید:

میانگین متحرک چیست؟

میانگین متحرک آماری است که میانگین تغییر در یک سری داده را در طول زمان به دست می آورد. در امور مالی ، تکنیکالیست ها  معمولاً از میانگین متحرک برای پیگیری روند قیمت ها برای اوراق بهادار خاص استفاده می کنند. یک روند صعودی در یک میانگین متحرک ممکن است نشان دهنده افزایش قیمت یا حرکت یک اوراق بهادار باشد ، در حالی که روند نزولی نشانه کاهش است. امروزه ، طیف گسترده ای از میانگین متحرک برای انتخاب وجود دارد ، از اقدامات ساده گرفته تا فرمولهای پیچیده ای که برای محاسبه کارآمد آنها به یک برنامه رایانه ای احتیاج دارد.

میانگین متحرک برای چه استفاده می شود؟

از میانگین های متحرک به طور گسترده ای در تحلیل تکنیکال استفاده می شود ، شاخه ای از سرمایه گذاری که به دنبال درک و به دست آوردن الگوهای حرکت قیمت اوراق بهادار و شاخص ها است. به طور کلی ، تکنیکالیست ها از میانگین های متحرک برای تشخیص اینکه آیا برای یک اوراق بهادار تغییری در حرکت ایجاد می شود ، استفاده می کنند ، مانند حرکت ناگهانی نزولی در قیمت اوراق بهادار. در مواقعی دیگر ، آنها از میانگین متحرک استفاده می کنند تا سو ظن خود را در مورد احتمال تغییر، تغییر دهند. به عنوان مثال ، اگر قیمت سهام یک شرکت بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه خود باشد ، این ممکن است به عنوان یک سیگنال صعودی در نظر گرفته شود.

کاربران محترم اگر سوالی درباره ی میانگین های متحرک دارید و یا دیدگاهی  در ارتباط با مطلب فوق دارید در قسمت ارسال نظرات دیدگاه خود را مطرح بفرمایید.

 

Visits: 86

درباره این مطلب نظر دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *