توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید. کانال آموزشی تلگرام

اندیکاتور چیست و انواع اندیکاتور های مهم در بورس

اندیکاتور ها و انواع آن ها:

اندیکاتور چیست؟چگونه باید از اندیکاتور استفاده کنیم؟ ما در این مقاله به معرفی اندیکاتور ها و انواع آن می پردازیم. در واقع اگر بخواهیم به زبان ساده تر اندیکاتور را معرفی کنیم یک ابزار کاربردی برای درک بهتر و دسترسی به نمودار قیمت است که برای اعتبارسنجی روند سهم مورد استفاده قرار می گیرد . اندیکاتور ها یکی از بخش‌های تحلیل تکنیکال ، از توابع ریاضی هستند که دارای فرمول خاصی می باشند همچنین این اندیکاتورها  باعث می شوند بتوانیم قیمت ها را در آینده پیش بینی کنیم .

 

برای تحلیل در بورس از ابزار هایی استفاده میشود که به ان اندیکاتور می گویند.

برای مشاوره و  طراحی اکسپرت، اندیکاتور یا ربات های معامله گر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید ، ما همواره پاسخگو شما خواهیم بود.

شماره تماس پشتیبانی سایت هوش فعال : 09364549266

 

استفاده از اندیکاتور ها به چه صورت است:

1) هشدار: 

بر اساس شرایط اندیکاتورها در بعضی از مواقع خاص قبل از تغییر روند یا همزمان با چرخش آن در بازار علائم بازگشت روند را نشان می دهد.
به همین دلیل یکی از مهمترین کاربرد آن برای اعلام هشدار مناسب تغییر روند و جهت حرکت قیمت است.

2) پیش بینی:

پیش بینی کردن قیمت مناسب و خوب برای ورود به سهم ،یکی دیگر از استفاده های اندیکاتور است.

3)تأیید:

یکی از مهم ترین روش های استفاده از اندیکاتور است که برای تایید تشخیص درست روند یا جهت می باشد. زمانی استفاده می شود که تکنیکالیست بر اساس داده های تکنیکال قیمت و هزینه ورودی را پیش بینی کرده باشد.
اندیکاتور ها به دو نوع زیر تقسیم می شوند:

1) اندیکاتور تاخیری (laging):


اندیکاتور هایی هستند که در روند دراز مدت قابلیت بالایی دارند و در کوتاه مدت قیمت در روند صعودی و نزولی را را به ما نمایش میدهد. و همچنین باعث می شود معامله گر کمتر ریسک کند.

خرید اکانت تریدینگ ویو

2)اندیکاتور پیشرو(leading):

وظیفه اندیکاتور پیشرو اندازه گیری خرید و فروش هیجانی است و برای پیش بینی سریع نرخ و تغییر کردن جهت ها به شما کمک خواهد کرد.

دانلود رایگان انواع اندیکاتور و آموزش رایگان در کانال هوش فعال لینک عضویت در کانال پیام رسان ایتا لینک عضویت در کانال تلگرام  

برای دانلود آهنگ بیکلام و گوش دادن به موسیقی بیکلام عضو کانال چیل اوت موزیک شوید لینک عضویت در کانال موسیقی بیکلام

معرفی انواع اندیکاتور ها:

1) اندیکاتور روند نما (follower treand)
2) اندیکاتور نوسان نما یا اسیلاتور (oscillator)
3) اندیکاتورهای حجمی (volume)
4) اندیکاتور بیل ویلیامز (bill wiliams)

اندیکاتور روندنما :

اندیکاتور روند نما جهت بازار را نمایش می دهد که این جهت یا روند می‌تواند کاهشی،افزایشی و یا حتی خنثی باشد. یکی از اندیکاتور های که جهت نزولی و صعودی را تشخیص می دهد شاخص حرکت جهت دار است.
از نمونه های این اندیکاتور می توان شاخص رگرسیون خطی و میانگین متحرک و شاخص جهت قیمت را نام برد.

اندیکاتور نوسان نما  :

این اندیکاتورها در واقع بهترین نقطه ورود و خروج در بازار را نشان میدهد. همچنین هدف به این اندیکاتور ها در کتب سنجیدن میزان هیجان فروشندگان و خریداران است.اندیکاتور نوسان نما در چارت قیمتی یک پنجره جدا در زیر نمودار قسمت رسم می شود که از دو ناحیه اشباع خرید و فروش تشکیل شده است.

اندیکاتورهای حجمی:

اندیکاتورهای حجمی میزان حجم مبادلات در بازار را در یک رنج قیمت و بازه زمانی مشخص نمایش می دهند. از طریق این اندیکاتور می توان سود خود را افزایش دهیم و باعث می شود ریسک معامله به حداقل برسد.دراین اندیکاتور از دو رنگ سبز و قرمز در نمایش حجم معاملات استفاده می شود رنگ سبز نماد افزایش حجم معامله و قرمز نشانه کاهش حجم معامله است.

اندیکاتور بیل ویلیامز:

یک روش معاملاتی مختص بیل ویلیامز است تا درک بهتری از روانشناسی بازار را دارا باشد. که این روش بر مبنای استفاده از منطقی ترین راه برای تحلیل بازار است.


معرفی چند اندیکاتور معروف:


باند بولینگر :

یک اندیکاتور نوسان است که از میانگین ساده متشکل شده است و دو خط در دو انحراف معیار از دو طرف خط میانگین حرکت مرکزی رسم میشود. در واقع زمانی که باند باریک باشد، اوضاع بازار آرام و زمانی که باندپهن باشد اوضاع بازار آشفته است. زمانی که بازار دارای روند باشد می توان از فشردگی بولینگ استفاده کرد تا زمان ورود به سهم را مشخص کرد و زمان خروج را نیز تعیین کرد. همچنین زمانی که باد ها به یکدیگر نزدیک می شوند یعنی قرار است یک شکست رخ دهد.

اندیکاتور باندبولینگر

 

ایچیموکو:

مجموعه ای از خطوط رسم شده روی نمودار را ایچیموکو می گویند.این اندیکاتور، قیمت آینده را اندازه گیری می کند و مقاومت نسبت به آینده را نیز تعیین می‌کند.

شاخص قدرت نسبی (RSI):

آموزش اندیکاتور آر اس آی خیلی مهم است. این شاخص  یک خط واحد صفر تا ۱۰۰ مقیاس بندی شده است که باعث می شود شرایط خرید و فروش در بازار مشخص شود . قرائت ۷۰% نشان دهنده بازار بیش خرید وزیر ۳۰ درصد نماد بازار بیش فروش است.

اندیکاتور شاخص قدرت نسبی

میانگین متحرک واگرا یا مکدی :

یک اندیکاتور روند است که متشکل از یک خط آهسته ، یک خط سریع و هیستوگرام است.

اندیکاتور واگرا

توقف و بازگشت :

در این اندیکاتور در نقاطی از بالا و پایین قیمت روی نمودار قرار داده می شود ،که نشان دهنده حرکت قیمت است. زمانی که این اوقات بالاتر از قیمت باشد بازار روند نزولی دارد و می توانید سرمایه خود را به فروش برسانید. اما زمانی که نقاط از قیمت، پایین تر باشد نشان دهنده این است که بازار روند صعودی دارد و می توانید سهم بخرید.

 

استوکاستیک:

این شاخص تکانه ای می باشد،که از طریق آن می توان پایان یافتن یک روند را تعیین کرد. از این اندیکاتور می‌توان برای بیش فروش و بیش خرید استفاده کرد.

اندیکاتور استوکاستیک

نتیجه گیری :

در این مقاله به بررسی اندیکاتور و اندیکاتور های معروف پرداخته ایم.
امروزه در بازار بورس در روش تحلیل تکنیکال برای تحلیل ، از ابزارهایی استفاده می‌شود که به آن اندیکاتور میگویند.با استفاده از اندیکاتور ها میتوانیم زمان جهت و ورود به بازار را مشخص و تعیین کنیم.همچنین به این نکته توجه کنید که فقط با اکتفا کردن به اندیکاتور نمی توانید موقعیت خرید و فروش مناسب را پیدا کنید. انتخاب کردن اندیکاتور بستگی به استراژدی معاملاتی دارد که در یک استراژدی از چه اندیکاتور هایی استفاده شود که بستگی به تجربه و روش فرد دارد.
کاربران گرامی اگر سوالی در مورد اندیکاتورها داشتید می توانید در قسمت ارسال نظرات، سوالات خود را مطرح کنید.

Visits: 22

درباره این مطلب نظر دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *