توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید. کانال آموزشی تلگرام

خط روند در تحلیل تکنیکال چیست و چگونه خط روند رسم کنیم؟

تحلیل روند چیست؟

تحلیل روند شامل مجموعه ای از اطلاعات مربوط به بازه زمانی، جهت بازنگری های مختلف در سیاست های سازمانی است. هدف از تحلیل روند ، رسیدن به الگوهای عملی در جهت تصمیم گیری های بزرگ و کلان است.
تجزیه و تحلیل روند، روشی است که در تحلیل تکنیکال استفاده می شود و  تلاش می کند بر اساس داده‌های اخیراً مشاهده شده حرکت قیمت سهام در آینده را پیش بینی کند. تجزیه و تحلیل روند بر اساس این ایده است که آنچه در گذشته اتفاق افتاده است به معامله‌گران، ایده ای درباره آنچه در آینده اتفاق می‌افتد می دهد. سه نوع اصلی گرایش وجود دارد: کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت.

در این مقاله به چگونگی تحلیل روند میپردازیم:

نکات کلیدی:

تجزیه و تحلیل روند سعی در پیش‌بینی یک روند، مانند اجرای بازار صعودی  دارد، و سپس سوار شدن بر این روند تا زمانی که داده ها، یک روند معکوس را نشان می دهد.
تجزیه و تحلیل روند بر اساس این ایده است که آنچه در گذشته اتفاق افتاده است به معامله‌گران، ایده ای درباره آنچه در آینده اتفاق می افتد می دهد.
تجزیه و تحلیل روند بر دو افق زمانی معمول متمرکز است: حد واسط و بلندمدت
تحلیل روند:

تحلیل روند چگونه کار میکند؟

تجزیه و تحلیل روند سعی در پیش‌بینی روندی مانند اجرای بازار صعودی دارد و این روند را تا زمانی طی می کند که داده ها از روند معکوس مانند بازار صعودی  به نزولی حکایت کنند. تجزیه و تحلیل روند مفید است زیرا هر کس با روند ، و نه در برابر آنها، منجر به سود یک سرمایه گذار می شود.
روند، جهت کلی بازار می باشد که در طول یک دوره مشخص از زمان است. روند ها می‌توانند به ترتیب صعودی و نزولی باشند ،در حالی که حداقل زمان مشخص شده برای یک جهت در نظر گرفته نشده است.هر جهت بیشتر حفظ شود ، روند قابل توجه تر است.
روند های فعلی به منظور پیش‌بینی روند های آینده است و نوعی تحلیل مقایسه محسوب می شود.این می‌تواند شامل تلاش برای تعیین اینکه آیا روند فعلی بازار مانند سود در بخش خاصی از بازار ادامه دارد یا خیر؟ همچنین اینکه آیا یک روند در یک منطقه بازار، می‌تواند منجر به روند دیگری شود. اگرچه تجزیه و تحلیل روند ممکن است شامل مقدار زیادی داده باشد، اما تضمینی برای درست بودن نتایج وجود ندارد.

تحلیل روند چگونه کار می کند؟

 

نمونه هایی از تحلیل روند :

برای شروع تجزیه و تحلیل داده های قابل اجرا ، لازم است ابتدا مشخص شود که کدام بخش از بازار، تجزیه و تحلیل می شود. به عنوان مثال : شما می توانید روی یک بخش خاص ،مانند خودروسازی یا داروسازی و همچنین نوع خاصی از سرمایه گذاری مانند بازار اوراق قرضه تمرکز کنید.
پس از انتخاب بخش، می توان عملکرد عمومی آن را بررسی کرد. این می‌تواند شامل چگونگی تاثیر بخش ،توسط نیروهای داخلی و خارجی باشد .به عنوان مثال : تغییرات در صنعت مشابه یا ایجاد یک آیین نامه جدید دولتی به عنوان نیروهای تاثیرگذار بر بازار واجد شرایط است.سپس تکنیکالیست ها این داده ها را می گیرند و سعی می‌کنند جهتی را که بازار ،به سمت جلو می رود را پیش بینی کند.

استراتژی های معاملات ترند :

معامله گران بورس سعی می کنند روند ها را منزوی و سود خود را به دست آورند. بسیاری از استراتژی‌های مختلف معاملات روند با استفاده از انواع شاخص های فنی وجود دارند:

خرید اکانت تریدینگ ویو

میانگین متحرک:

میانگین متحرک کمک می کند تا روند قیمت یک سهام یا یک ارز دیجیتال را بدون در نظر گرفتن نوسان قیمت ببینید. میانگین متحرک با یک خط ساده نمایش داده می شود همچنین کمک می‌کند هنگام وارونگی روند، نشانه آن را دریافت کنید و خودتان را برای خریدن یا فروختن ارز دیجیتال آماده کنید.

دانلود رایگان انواع اندیکاتور و آموزش رایگان در کانال هوش فعال لینک عضویت در کانال پیام رسان ایتا لینک عضویت در کانال تلگرام  

برای دانلود آهنگ بیکلام و گوش دادن به موسیقی بیکلام عضو کانال چیل اوت موزیک شوید لینک عضویت در کانال موسیقی بیکلام

میانگین متحرک

شاخص های حرکت:

این استراتژی ها شامل قرار گرفتن در موقعیت های طولانی است، که یک امنیت با حرکت شدید رو به پیشرفت است .در صورت از دست دادن یک سط حمایتی مهم ، از موقعیت های طولانی خارج میشود. اغلب، در این استراتژی ها از شاخص مقاومت نسبی (RSI) استفاده می شود.

شاخص های حرکت

خط روند و الگوهای نمودار:

این استراتژی ها شامل، ورود به موقعیت‌های طولانی در روند صعودی  و قرار دادن حد ضرر در زیر سطح حمایت اصلی   روند  می باشد . اگر سهام شروع به ریزش  کند، از حد سود برای  خارج شدن ار معامله استفاده می کنیم.
الگوها  می توانند اطلاعات قیمت را ساده کرده و همچنین  سیگنال های تجاری روند را ارائه دهند ،یا نسبت به برگشت روند ها هشدار دهند. آنها ممکن است در تمام بازه های زمانی مورد استفاده قرار گیرند و متغیر هایی دارند که می توانند متناسب با تنظیمات خاص هر معامله گر تنظیم شوند.
معمولاً توصیه می شود استراتژی‌های مختلف را با هم  ترکیب کنید یا راهکارهای جدیدی از خود  ارائه دهید،بنابراین معیارهای ورود و خروج برای معاملات، به وضوح تعیین شده است.از هر اندیکاتوری می توان به روش های بیشتری نسبت به آنچه بیان شد استفاده کرد.
روند یک  زیر  سیستم معاملاتی است که مبتنی بر استفاده از تجزیه و تحلیل روند و توصیه های ارائه شده برای تعیین روش سرمایه گذاری است. اغلب ، تجزیه و تحلیل ها  از طریق تجزیه و تحلیل رایانه‌ای و مدلسازی داده های مربوط به آن انجام می شود و با حرکت های قیمتی  بازار گره خورده است.

خط روند و الگو های نمودار

محدودیت های تحلیل روند:

منتقدان تجزیه و تحلیل روند ، معتقدند که بازارها کارآمد هستند . این بدان معنا است تاریخ لزوما نیازی به تکرار ندارد و گذشته آینده را پیش بینی نمی کند.
به عنوان مثال طرفداران تحلیل بنیادی، وضعیت مالی شرکت ها را با استفاده از صورتهای مالی و مدل‌های اقتصادی برای پیش‌بینی قیمت های آینده تحلیل می‌کنند. برای این نوع سرمایه گذاران ، حرکت های روزمره سهام، یک پیاده روی تصادفی را دنبال می کند که نمی تواند به عنوان الگو ها یا روندها تفسیر شود.
کاربران گرامی اگر سوالی درباره تحلیل روند ها دارید و یا دیدگاهی در ارتباط با مطلب فوق دارید در قسمت ارسال نظرات دیدگاه خود را مطرح بفرمایید.

 

Visits: 56

درباره این مطلب نظر دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *