توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید. کانال آموزشی تلگرام

آموزش الگوی خطوط پاتک در کندل استیک به همراه پادکست

 

پادکست آموزش الگوی پاتک در کندل استیک ژاپنی

 

خصوصیات الگو پاتک در کندل استیک

خطوط پاتک زمانی شکل می‌گیرد که دو شمع با رنگ بدنه مخالف دارای قیمت پایانی یکسانی باشد.

انواع الگوی پاتک


الگوی پاتک افزایشی:
در یک رالی نزولی بعد از ایجاد یک شمع نزولی، یک شمع سفید از پایین، پایین ترین قسمت کندل نزولی شروع می‌شود و در این حالت یک رالی صعودی در سهم مشاهده می‌شود؛ سپس از آن قیمت، به قیمت آخرین معامله کندل نزولی می‌رسد. شاید بتوان این الگو را با الگوی نفوذی مقایسه کرد. در رابطه با مقایسه این دو الگو میتوان گفت الگوی نفوذی از قدرت و اعتبار بیشتری برخوردار می باشد. در واقع در پاتک افزایشی ما یک حمله از طرف خریداران به سمت فروشنده داریم.
الگوی پاتک کاهشی: در یک رالی صعودی بعد از ایجاد یک شمع صعودی، یک شمع سیاه از بالا، بالا ترین قسمت کندل صعودی شروع می‌شود و در این حالت یک رالی نزولی در سهم مشاهده می‌شود که پس از آن ، قیمت به قیمت آخرین معامله کندل صعودی می‌رسد. شاید بتوان این الگو را با الگوی ابر سیاه مقایسه کرد. در رابطه با مقایسه این دو الگو می توان گفت الگوی ابر سیاه از قدرت و اعتبار بیشتری برخوردار می باشد. در واقع در پاتک کاهشی یک حمله از طرف فروشنده‌ها به سمت خریدار داریم.

مثال الگوی پاتک

چارت بالا نمونه ای از الگوی پاتک افزایشی نماد رانفور می باشد

با سپاس از همراهی شما کاربر عزیز لطفا در مورد مطلب فوق نظر و یا انتقاد و پیشنهاد خود را بیان بفرمایید و اینکه سوالات خود را می توانید برای ما ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان پاسخ را دریافت کنید.

Visits: 128

خرید اکانت تریدینگ ویو

درباره این مطلب نظر دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *