توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید. کانال آموزشی تلگرام

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال مطالعه عملکرد بازار های مالی است. یک تکنیکالیست به تغییرات قیمت نگاه می کند وبه صورت روزمره یا هفته به هفته یا هر دوره ثابت دیگری که در آن نمایش داده می شود توجه می کند.
یک نمودارشناس فقط نمودارهای قیمت را تجزیه و تحلیل می کند ، در حالی که تکنیکالیست  شاخص های فنی مشتق شده از آن را نیز مطالعه می کند.
تکنیکالیست ها به جای بررسی عملكرد کلی بازار  ، تغییرات قیمت را  به همراه  نمودارهای روند بازارهای مالی مورد  بررسی قرار می دهند .

عواملی  که بر قیمت های بازار تأثیر می گذارند

. تکنیکالیست  ها معتقدند حتی اگر تمامی اطلاعات مربوط به یک بازار یا سهام خاصی در دسترس باشد  ، شما باز هم نمی توانید واکنش بازار به آن عامل یا اتفاق را پیش بینی کنید.فاکتورهای اطلاعاتی متفاوتی در یک زمان وجود دارد که بر روی بازار های مالی مواثر هستند.
تکنیکالیست ها معتقد هستند كه تمام عوامل  مربوط به بازار بر روی قیمت های سهام منعكس می شوند.با مشاهده و بررسی  بازارهای مالی ، آشکار می شود که الگوهایی، درروندها و حرکت های بازار  وجود دارد.

 

آنالیز تکنیکال چیست

تحلیل تکنیکال داده های بنیادی را از قبل پیش بینی می کند:

بنیادگرایان معتقدند بین عوامل بنیادی  و تغییرات قیمت رابطه  علت و معلولی وجود دارد.
این به این معنی است که اگر اخبار بنیادی  مثبت باشد ، قیمت باید افزایش یابد و اگر خبر منفی باشد، قیمت باید سقوط کند. این موضوع نتیجه تجزیه و تحلیل طولانی مدت بر روی  تغییرات قیمت در بازارهای مالی در سراسر جهان است.این موضوع  نشان می دهد که چنین پیوستگی  فقط در افق کوتاه مدت و فقط به میزان محدودی وجود دارد وبه صورت میان مدت و بلند مدت وجود ندارد.

اغلب اوقات ، در حالی که اقتصاد هنوز در رکود اقتصادی است ، قیمت ها در یک روند جدید شروع به افزایش می کنند. در نمودار زیر نشان داده شده که در نقطه B ، یعنی در حالی که هیچ دلیلی برای چنین روند صعودی وجود ندارد. برگشت ، قیمت ها شروع می شود.در حالی که اقتصاد هنوز در حال رشد است  موقعیت A را نگهداری  نمی کند. یک فاصله  زمانی چند ماهه با دلایل اصلی  فروش وجود دارد.  روند بازار سهام نه تنها در بورس بلکه در مورد اقتصاد نیز صدق می کند.  هدف اساسی از تحلیل تکنیکال شناسایی تغییرات روند است.

 

خرید اکانت تریدینگ ویو

تحلیل تکنیکال داده های بنیادی را از قبل پیش بینی می کند

دانلود رایگان انواع اندیکاتور و آموزش رایگان در کانال هوش فعال لینک عضویت در کانال پیام رسان ایتا لینک عضویت در کانال تلگرام  

برای دانلود آهنگ بیکلام و گوش دادن به موسیقی بیکلام عضو کانال چیل اوت موزیک شوید لینک عضویت در کانال موسیقی بیکلام

حالت حاکم بر بازار:

سالهاست که ما با مدیران و کمیته های حرفه ای پول سر و کار داریم و متوجه شدیم که آنها مثل گذشته هستند.بسیاری از سرمایه گذاران تازه وارد تحت تاثیر جامعه و سایر اشتباهات عاطفی غیر منطقی قرار می گیرند. آنهادر بیشتر موارد ، اطلاعات بهتری داشتند ، اما در واقعیت،تصمیم گیری به تنهایی برای سودآور کافی نیستند .بیشتر سرمایه گذاران می دانند،ترس از حرص و طمع در فرآیند تصمیم گیری نقش بسیار مهمی دارد.بر اساس پاسخ های احساسی، خرید کم و فروش زیاد مواثر بر  افزایش یا کاهش قیمت ها هستند.
در ابتدا به نظر می رسد چانه زنی باعث ایجاد ترس از ضرر در قیمت های بسیار پایین تر می شود. افزایش قیمت ها که در ابتدا فرصت خوبی برای فروش به نظر می رسد در نهایت منجر به طمع می شود.سرمایه گذارانی که موفق هستند   برخلاف خلق و خوی جامعه  و برخلاف احساسات خود عمل می کنند.و این افراد بهترین موقعیت برای کسب درآمد در بازارهای مالی را دارند. ریسک مالی و ریسک عاطفی با هم رابطه معکوس دارند.

خوش بینی ، بدبینی ، حرص و آز و ترس:

چرا افراد در بازارهای مالی درآمد بیشتری کسب می کنند؟ زیرا ، همانطور که دیدیم ،انگیزه افراد در هنگام خرید توسط طمع (خوش بینی) و هنگام فروش از ترس (بدبینی) است. مردم
با تغییر احساسات از خوش بینی به بدبینی و بالعکس انگیزه خرید و فروش را دارند.آنها سناریوهای بنیادی  را برپایه  وضعیت عاطفی خود جای میدهند .(منطقی سازی احساسات)مانع درک آنها می شود

 

خوش بینی ، بدبینی ، حرص و آز و ترس

نمودار بالا نشان می دهد اگر سرمایه گذاران بر اساس اعتماد به نفس یا اطمینان (خوش بینی) خریداری می کنند.به همین ترتیب ، اگر سرمایه گذاران بر اساس نگرانی یا  (بدبینی) عمل کنند سهم خود را می فروشند.
آنها سناریوهای بنیادی صعودی خود را پس از برگشت روند ، متناسب با روند نزولی تنظیم می کنند.سرمایه گذاران پس از چرخش نزولی ، سناریوهای نزولی را تنظیم کرده و بدنبال آن می گردند.هدف اصلی از تحلیل تکنیکال این است که به سرمایه گذاران کمک کند تا نقاط قوتی  را که در خود دارند شناسایی کنند.

کاربراین محترم اگر سوالی درباره ی آنالیز تکنیکال دارید و یا دیدگاهی در ارتباط با مطلب فوق دارید در قسمت ارسال نظرات دیدگاه خود را مطرح بفرمایید.

Visits: 97

درباره این مطلب نظر دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *