توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید. کانال آموزشی تلگرام

روند معاملات چگونه است؟

روند معاملات چگونه است؟

 

این خیلی مهم است که بدانیم بازار در حال گذراندن چه روندی است.اگر مشخص نباشد که بازار دارد چه روندی را طی میکند،انجام معاملات بدون بینش خواهد بود.ریسک معاملاتی که در خلاف روند بازار اند از معاملاتی که در جهت روند بازاراند بیشتر است و این همان موضوعی است که ضرورت دانستن روند بازار را تعیین می کند. البته این کار، کار سختی نیست و تنها باید به دو نکته توجه کنیم یعنی کف ها و اوج قیمتی .

منظور از کف قیمتی،پایین ترین سطح قیمت در نمودار است. و منظور از اوج قیمتی بالاترین سطح قیمت در نموداراست.زمانی که روند بازار نزولی باشد و در واقع قیمت کاهش پیدا کند ما کف های قیمتی جدیدی را مشاهده می کنیم که در سطح پایین تری از کف قیمتی قبلی هستند و همچنین در اوج قیمتی هم ما با همین مسئله رو به رو می شویم و این ساختار کلی روند نزولی است.

هرزمان به ساختار نزولی اشاره شد یعنی کف ها و اوج های قیمتی جدید که پایین تر از سطح قبلی است در مقابل روند نزولی ،روند صعودی است این بدین معنی است که اوج های قیمتی جدید بالاتر از اوج های قیمتی قبلی قرار دارد.

تصویر فوق یک نمونه از روند صعودی را نشان می دهد
تصویر فوق یک روند نزولی در بازار را نشان می دهد

 

نحوه تشخیص روند دار بودن بازار چگونه است؟

اگر مطالبی را که در بالا گفتهشده است را در نمودار پیاده کنیم به راحتی می توانیم روند بازار را تشخیص دهیم.سخت ترین کار یافتن زمان شروع روند جدید است و این یعنی که باید زمان خروج بازار از فاز خنثی را که در واقع بازاربدون روند است پیدا کنیم. چیزی که می تواند یک معامله گر را بر دیگر رقیبان پیروز کند ،قدرت تشخیص روند جدید است.

فروش اکانت پرمیوم و پرو اورجینال

با شکسته شدن اولین اوج قیمتی یا اولین کف قیمتی می توانیم ،شروع روند جدید را پیش بینی کنیم .زمانی ما شاهد روندی صعودی در بازار خواهیم بود که اولین اوج قیمتی بازار شکسته شود .

دانلود رایگان انواع اندیکاتور و آموزش رایگان در کانال هوش فعال لینک عضویت در کانال پیام رسان ایتا لینک عضویت در کانال تلگرام  

برای دانلود آهنگ بیکلام و گوش دادن به موسیقی بیکلام عضو کانال چیل اوت موزیک شوید لینک عضویت در کانال موسیقی بیکلام

چیزی که به موفقیت یک معاملع گر کمک می کند این است که شخص درجهت روند بازار معامله بکند اینکار درصد موفقیت معاملات رابالا خواهد برد.

بازار بدون روند

بازار بدون روند یا خنثی بازاری است که قیمت درمیان حمایت و مقاومت در حال نوسان باشد .بنابراین تشخیص بازار بدون روند کار سختی است چرا که حرکات قیمتی چندین بار به سطح حمایت یا مقاومت برخورد می کنند ولی از دامنه نوسانی خارج نمی شوند.

نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که در بازار هایی که بدون روند است در زمانی که تازه وارد بازار شده اید سرمایه گذاری نکنید. در یک معامله تشخیص روند بازار راحت ترین کار است چرا که این تشخیص حمایت مومنتوم بازاراز معاملاتی است که انجام می دهید. اینکه شما بدانید بازار دست خریداران است (صعودی)یا فروشندگان (نزولی )در واقع شما در مسیر مومنتوم بازار قرار دارید و این امر مسِله ی مهمی است که می تواند موفقیت شما را تضمین کند.

اگر به دنبال استفاده از روند بازار هستید بهتر است قبل از اینکه به دنبال سیگنال های حرکات قیمتی بازار باشید منتظر اصلاح بازار باشید .این موثر ترین روش در معامله بازار است ولی ایده آل ترین وضعیت برای ورود به بازاروقتی است که به این شرایط حمایت و مقاومت را هم اضافه کنید.

Visits: 8

درباره این مطلب نظر دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات زیرا حتما ببینید ...

متاسفانه موردی یافت نشد ...