بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی
بازدید 119

بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی

بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 /  تابستان به پایان رسیده و این یعنی زمان بتای جدید Call of Duty فرارسیده است. امسال، تری آرک (Treyarch) در حال ارائه دنباله‌ای بر Black Ops Cold War است که در اوایل دهه 1990 اتفاق می‌افتد و دوستان، من از این تنظیمات بسیار خوشحالم. پس از گذراندن یک آخر هفته و تلاش برای رسیدن به سقف سطح بتا در مسابقات چندنفره، به طور محتاطانه‌ای امیدوارم که ورودی امسال بتواند همه‌ی آنچه را که درباره Cold War 2020 دوست داشتم، دوباره به دست آورد.

بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی

برای اطلاع سریع از کارت ها و کمبوهای جدید انواع ایردراپ ها و آموزش های اختصاصی عضو کانال تلگرام  هوش فعال شوید برای عضویت در کانال تلگرام کلیک نمایید 

ابتدا، کمی زمینه: من حدود 200 ساعت زمان چندنفره در Call of Duty: Modern Warfare 3 سال گذشته دارم و این بازی را بیشتر از آنچه که منتقد ما یافت، دوست داشتم (این اشکالی ندارد؛ بررسی‌ها نظراتی هستند و نظرات متفاوتی وجود دارد). اما بسیاری از این علاقه به جنبه اجتماعی آن برمی‌گردد. من یک گروه ثابت از دوستان به نام Beeflords دارم که هر سال به همراه آن‌ها در چندنفره Call of Duty بازی می‌کنم، از Black Ops IIII به بعد. داشتن یک تیم اختصاصی باعث می‌شود که بازی چندنفره بسیار سرگرم‌کننده‌تر باشد، و با اضافه شدن محتوای منظم و به‌روزرسانی‌های تعادل، احساس می‌کنم که MW3 اکنون در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد.

با وجود علاقه‌ام به MW3 و Cold War، سعی کردم با ذهنی باز به Black Ops 6 نزدیک شوم و خوشحالم که می‌گویم تا به حال از آنچه می‌بینم، خوشحال هستم. به عنوان یک بتا، این یکی از بهترین‌هایی است که به یاد می‌آورم. به عنوان مثال، زمانی که اولین تجربیات خود را از بتای Modern Warfare 2 انجام دادم، واقعاً نگران آنچه دیدم بودم، اما تقریباً تمام مشکلات آن در زمان عرضه برطرف شده بود. در بتای Black Ops 6، واقعاً با نگرانی‌های کمی مواجه هستم. پس از بیش از 12 ساعت تیراندازی، شیرجه رفتن، سر خوردن و دوباره تیراندازی، واقعاً برای بازی کامل هیجان‌زده هستم، زیرا به نظر می‌رسد که الان واقعاً خوب است.

بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی

احتمالاً بزرگ‌ترین تغییر در فرمول قدیمی، سیستم “Omnimove” است. به نظر می‌رسد تری آرک به همه‌ی شیرجه‌ها در Call of Duty نگاه کرده و گفته “بیایید به این موضوع بیشتر بپردازیم.” اکنون می‌توانید در تمام جهات، از جمله به سمت عقب، بدوید، سر بخورید و شیرجه بروید. شیرجه رفتن به عقب شما را در وضعیتی خوابیده قرار می‌دهد، جایی که به پشت دراز کشیده‌اید و با 360 درجه حرکت می‌کنید. این ویژگی‌ای است که هرگز نمی‌دانستم به آن نیاز دارم. در بازی‌های قبلی Call of Duty، دراز کشیدن به شدت باعث محدودیت در نشانه‌گیری و حرکت شما می‌شد، اما وضعیت خوابیده به شما یک استراتژی جدید تاکتیکی می‌دهد. در واقع، اگر به طور خوابیده حرکت کنید و به عقب بروید، به وضعیت خوابیده تغییر وضعیت می‌دهید، بنابراین حتی نیازی به انجام حرکت نمایشی دویدن به سمت عقب و شیرجه رفتن نیست.

سیستم Omnimove هنگامی که به آن عادت کردید، فوق‌العاده است. این، اگر شما روی PC بازی می‌کنید، احتمالاً خبر خوبی است. به همان اندازه که سیستم Omnimove شگفت‌انگیز است، احساس می‌شود که به وضوح با کنترلر طراحی شده است. من Call of Duty را با کنترلر بازی نمی‌کنم زیرا فردی با سلیقه و هوش هستم، اما همچنین پیر هستم و مغزم خیلی انعطاف‌پذیر نیست. یادگیری ترکیب‌های کلیدی در مأموریت‌های آموزشی کمی مانند یادگیری هم‌زمان مالیدن سر و پت کردن شکم بود. برای شیرجه رفتن به وضعیت خوابیده، ترکیب کلیدی S برای حرکت به عقب به علاوه کلید Shift برای دویدن و سپس کلید Ctrl برای شیرجه رفتن است. همین امر برای هر یک از دستورات دویدن به شیرجه نیز صدق می‌کند، با کلیدهای مربوطه جایگزین S. چند بار باید مأموریت‌های آموزشی را انجام می‌دادم تا آن را یاد بگیرم، اما اثر آن بسیار عالی است. سر خوردن و شیرجه رفتن در هر جهتی سرگرم‌کننده است و باعث می‌شود زمان به مراتب بیشتری در مسابقات چندنفره داشته باشید.

بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی

از دید یک ناظر بیرونی، دیدن کسی که به سمت جانبی شیرجه می‌زند و در حین تیراندازی به دشمنان، واقعاً نمایشی است. واقعاً شگفت‌انگیز است و به دست آوردن مهارت در این حرکت، به ویژه سر خوردن، وقتی به آن عادت کردید، احساس فوق‌العاده‌ای دارد. باز هم، به نظر می‌رسد که به طور خاص برای استفاده با کنترلرها طراحی شده است، اما فرقی نمی‌کند که چگونه بازی کنید، سر خوردن و تیراندازی در همه جهات فقط یک تفریح قدیمی و خوب است.

 

یکی از مواردی که واقعاً امیدوارم قبل از انتشار نهایی بهبود یابد، رابط کاربری Gunsmithing است، زیرا در حال حاضر اصلاً از آن راضی نیستم. Gunsmithing و دنبال کردن پوسته‌های سلاح همیشه یکی از جذابیت‌هایی بوده که من را به بازی Call of Duty جذب کرده است، اما در بتا این فرآیند کمی دشوار شده است (و از آنجا که این نسخه بتا است، هیچ چالشی برای باز کردن پوسته‌ها وجود ندارد). این رابط کاربری به رابطی شباهت دارد که در آن بارگذاری‌ها را در بازی‌های قبلی ویرایش می‌کنید، بنابراین نمی‌توانید ببینید کدام ملحقات هنوز قفل هستند تا زمانی که دسته‌بندی آن‌ها را در رابط باز کنید. هیچ نماد “قفل” در گزینه‌ای وجود ندارد که نشان دهد تمام دسته‌بندی هنوز در دسترس نیست، بلکه فقط قفل‌ها روی نمادهای مربوط به ملحقات آن دسته‌ها نمایش داده می‌شوند.

این موضوع هنگام ارتقاء سلاح‌ها برای من واقعاً ناامیدکننده بود. به این معنا که مجبور بودم رابط کاربری Gunsmithing را باز کنم و سپس هر دسته ملحقات را باز کنم و گاهی اوقات باید گزینه‌ها را پایین اسکرول می‌کردم تا بفهمم “اوه، هنوز گزینه تعویض گریب را باز نکرده‌ام.” چندین بار مجبور شدم به لابی‌ها برگردم به جای اینکه تغییرات سریع بین مسابقات ایجاد کنم، زیرا زمان ارزشمند زیادی را صرف بررسی دستی می‌کردم که کدام دسته‌ها باز هستند.

بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی

شلیک کردن حس بسیار خوبی دارد، اما سلاح‌ها به سنگینی MW3 نیستند.

در مورد شلیک، خوب… این Call of Duty است، پس واقعاً حس خوبی دارد هرچند نمی‌خواهم بگویم “عالی” هنوز، زیرا سلاح‌ها به سنگینی سلاح‌ها در MW3 احساس نمی‌شوند. احساس کلی من در مورد تقریباً همه سلاح‌ها این است که برای تمام کردن یک دشمن، یک یا دو شلیک بیشتر از حد نیاز می‌طلبند. استثناهای قابل توجهی در این زمینه دو تفنگ تک‌تیرانداز هستند که به دلیل قدرت زیاد خود، احساس می‌شوند. باید بگویم که تفنگ‌های تک‌تیرانداز در MW3 به خوبی متعادل بودند، شاید بیشتر از هر Call of Duty دیگری که به خاطر دارم. اما در Black Ops 6، این تفنگ‌ها به راحتی استفاده می‌شوند. معمولاً تعادل در این است که آن‌ها در نشانه‌گذاری به آرامی عمل می‌کنند، اما فقط نشانه‌گذاری در نزدیکی یک دشمن، به خصوص با LR 7.62، معمولاً منجر به یک شلیک کشنده می‌شود. البته، تفنگ‌های تک‌تیرانداز در چندنفره به نوعی تفنگ‌های بچگانه هستند، به جز زمانی که من از آن‌ها استفاده می‌کنم، در آن صورت واقعاً خوب هستند. در یک نقشه با اندازه متوسط مانند Babylon، تفنگ تک‌تیرانداز SVD یکی از بهترین انتخاب‌ها اگر می‌خواهید کشته‌های زیادی به دست آورید، و هم‌چنین هر دو تفنگ SVD و LR 7.62 انتخاب‌های عالی برای SCUD، بزرگترین نقشه در بتا هستند.

من همچنین با تفنگ کمری Jackal PWD خیلی سرگرم شدم، که با تفنگ سبک XMG به عنوان گزینه مورد علاقه‌ام در بتا برابر است. در واقع هیچ شکایتی واقعی از هیچ یک از سلاح‌ها ندارم، اگرچه همان‌طور که قبلاً اشاره کردم، کمی از سنگینی آن‌ها نسبت به آنچه که من به آن عادت کرده‌ام، کم است. تنها دو دسته‌ای که واقعاً زیاد دوست نداشتم، تفنگ‌های نشانه‌زن و شات‌گان‌ها بودند، زیرا نقشه خوبی پیدا نکردم که هر یک از این انتخاب‌ها احساس مناسب بودن کند. تفنگ‌های نشانه‌زن برای نقشه‌های متوسط و بزرگ مناسب من نبودند و شات‌گان نیز در نقشه‌های کوچک گزینه مناسبی احساس نمی‌شد، بنابراین به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کردم.

 

بتای Black Ops 6 شامل شش نقشه است که در دو حالت بازی مختلف تقسیم شده‌اند: Core Moshpit و Faceoff. بخش Core دارای چهار نقشه بزرگ‌تر با حالت‌های بازی مختلف است، در حالی که Faceoff همان حالت‌ها را به نقشه‌های کوچک‌تر فشرده می‌کند. به طور صادقانه، هیچ‌کدام از نقشه‌ها را دوست نداشتم، به‌ویژه نقشه‌های کوچک‌تر. شاید SCUD، که یک سایت بزرگ و قدیمی موشک‌های SCUD در عراق صدام حسین است، و Rewind، نقشه‌ای بزرگ‌تر که در یک مرکز خرید حومه‌ای با فروشگاه اجاره ویدیو قرار دارد، از همه بیشتر مورد علاقه‌ام باشند.

هر دو نقشه کوچک موجود در حالت‌های Faceoff را دوست نداشتم. Gala، که به نظر می‌رسد در یک باله‌خانه در واشنگتن دی‌سی قرار دارد، کمی بیش از حد بزرگ است برای اینکه به عنوان یک نقشه “کوچک” شناخته شود، و طراحی چند سطحی آن باعث می‌شود احساس شلوغی کند و در عین حال به اندازه کافی کوچک نباشد. نقشه‌های Stash House و Meat در Modern Warfare 3، به همراه Shipment کلاسیک، نمونه‌های خوبی از طراحی‌های فشرده هستند که به عنوان یکی از بهترین‌های تمام دوران برای مسابقات نقشه کوچک Call of Duty به شمار می‌روند. این نقشه‌ها حرکت استراتژیک را تشویق می‌کنند و شما را وادار می‌کنند که همواره در حال حرکت باشید، در حالی که نقشه Pit به‌ویژه دارای یک هاب مرکزی است که با تونل‌ها ارتباط دارد و واقعاً احساس نمی‌شود که به راحتی و سرگرم‌کننده برای جابجایی در آن وجود داشته باشد. از سوی دیگر، فضای نسبتاً باز Gala به این معنی بود که دویدن در وسط برای تصاحب یک هدف در حالت Hardpoint، حکم یک حکم مرگ را دارد و چند تیرانداز با دقت در هر انتهای نقشه، ریتم کل مسابقه را تعیین می‌کنند.

بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی

استفاده از ارتقاء میدانی Sleeper Agent برای “تغییر” تیم‌ها بسیار سرگرم‌کننده است.

من ترجیح می‌دهم نقشه‌هایی داشته باشم که دارای گوشه‌های زیاد برای نگاه کردن باشند، تا نقشه‌هایی که موانع زیادی برای پنهان شدن دارند، که به طور کلی احساس نقشه‌های بتا اینگونه است. SCUD ممکن است یکی از نقشه‌های مورد علاقه من باشد، اما حتی آن هم دارای چند نقطه کمین برای تیراندازها است و هیچ مسیری واضح برای دور زدن آن‌ها وجود ندارد، مگر با کمی شانس یا یک اسپاون مناسب. با این حال، SCUD دارای طراحی کلی فوق‌العاده‌ای است که تقریباً هر نوع کلاسی از سلاح را دعوت می‌کند. فضای داخلی فشرده‌ای برای شات‌گان‌ها و SMGها، کریدورهای با طول متوسط برای LMGها و تفنگ‌های تهاجمی، و البته مخفیگاه‌هایی در سطح نقشه برای تیراندازها وجود دارد که می‌تواند شما را با شلیک‌های مکرر به سر عصبی کند.

Rewind نیز از طراحی مشابهی بهره می‌برد که مناسب انواع سلاح‌ها است و اگر شما در استفاده از هر کلاسی از سلاح‌ها مهارت داشته باشید، ریتم خود را پیدا خواهید کرد. یکی از ارتقاءهای میدانی جدید که من واقعاً از آن لذت می‌برم Sleeper Agent است، که به شما این امکان را می‌دهد که برای مدت زمان آن، “تیم” خود را تغییر دهید. برای دشمن، شما مانند یکی از خودشان به نظر می‌رسید و هر بار که یک کشته بگیرید، مدت زمان این نمایش را افزایش می‌دهید. در طول یک مسابقه در Rewind، من این ارتقاء را فعال کردم و بارها و بارها دشمنانم را غافلگیر کردم و اجازه دادم که آن‌ها بدون اینکه متوجه من شوند، عبور کنند و سپس به سرعت به سمت آن‌ها چرخیدم و با یک شلیک آسان به پشتشان، حمله کردم. من در بتا با استفاده از Sleeper Agent یک کشته سه‌گانه به دست آوردم و در تمام این مدت با صدای بلند می‌خندیدم. شما هنوز هم در رادار به عنوان یک دشمن نمایش داده می‌شوید، اما در داغ‌ترین لحظه، هیچ‌کس متوجه نمی‌شود و استفاده از آن واقعاً بسیار سرگرم‌کننده است.

بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی

آه، و بمب تاکتیکی دوباره برگشته است. در تمام زمانی که در حال بازی Call of Duty بودم، تنها یک بار شرایط لازم برای فعال‌سازی آن را در یک مسابقه چندنفره به دست آورده‌ام. این موضوع برمی‌گردد به Modern Warfare 2 بر روی Xbox 360، و برای فعال‌سازی آن به ۲۵ کشته بی‌پاسخ نیاز بود. اما Black Ops 6 درخواست ۳۰ کشته بی‌پاسخ دارد و بی‌نیاز به گفتن است که هنوز نتوانسته‌ام آن را فعال کنم (تا به حال). اما خبر خوب این است که هیچ‌کس دیگری هم این کار را نکرد! پس این موضوع هم مثبت است.

در مورد امتیازهای حاصله، هیچ چیز در اینجا وجود ندارد که به‌طور عملکردی متفاوت از آنچه قبلاً دیده‌ایم باشد. یک UAV، یک ضد UAV، و یک ماشین RC با بمب‌هایی که به آن وصل شده‌اند  همه‌چیز بسیار آشنا به نظر می‌رسد. هلی‌کوپتر نگهبان، که می‌توانید آن را زمانی که امتیازتان به ۱۱۰۰ می‌رسد فراخوانی کنید، کمی بیش از حد قابل دسترسی است، چرا که تقریباً در هر مسابقه‌ای که در نقشه‌های بیرونی بازی کردم، چندین فراخوانی هلی‌کوپتر وجود داشت. اما از طرف دیگر، اگر یک LMG با خشاب بزرگ داشته باشید، می‌توانید بدون نیاز به بارگذاری مجدد، آن‌ها را سرنگون کنید.

نمی‌دانم آیا برخی از حالت‌های چندنفره Black Ops 6 قبل از اینکه به آن‌ها برسم، حذف شده‌اند یا نه، اما در زمانم برای رسیدن به سطح ۳۰ در بتا، Team Deathmatch، Domination، Hardpoint، Faceoff Kill Order و Kill Order را بازی کردم. ظاهراً دو حالت دیگر به نام‌های Faceoff Kill Confirmed و Gunfight وجود دارد، اما هرگز حتی یک مسابقه از آن‌ها را ندیدم، که اشکالی ندارد زیرا هیچ‌کدام جدید نیستند. در واقع، از تمام حالت‌های موجود، تنها حالتی که در Call of Duty سال گذشته وجود نداشت، Kill Order است، که اساساً یک تیم دث‌مچ با یک هدف با ارزش بالا (HVT) است. هدف با ارزش بالا برای هر دو تیم در نقشه و رادار ظاهر می‌شود و به‌صورت تصادفی به اعضای تیم پس از سرنگونی HVT فعلی اختصاص داده می‌شود. وقتی شما HVT هستید، کاملاً نمی‌توانید پنهان شوید، اما سه صفحه زرهی مانند Warzone دارید و همچنین قابلیت احیای خود توسط هم‌تیمی‌ها را دارید، به شرطی که آن‌ها به موقع به شما برسند.

به‌عنوان یک بتا، Black Ops 6 در حال حاضر به نظر می‌رسد در جایگاه خوبی قرار دارد.

بررسی بازی Call of Duty: Black Ops 6 برای ایکس باکس | نگاهی به سلاح‌ها، نقشه‌ها و ویژگی‌های جدید بازی

زمانی که به‌تنهایی آنلاین بازی می‌کنم، معمولاً به Deathmatch و Team Deathmatch می‌چسبم، معمولاً در حالت Hardcore. وقتی دوستانم آنلاین می‌شوند، به هر حالت بازی باز می‌شویم. این بیشتر به این دلیل است که حالت‌های مبتنی بر هدف وقتی همه واقعاً سعی در تکمیل هدف دارند، بیشتر سرگرم‌کننده هستند. در تمام طول آخر هفته، در هر مسابقه Kill Order که بازی کردم، هرگز یک بار هم احیا نشدم و حتی به عنوان HVT از من محافظت نشد. این موضوع ناامیدکننده است، اما این هم جزء ذات بازی با افراد تصادفی است. متأسفانه هیچ‌کدام از دوستانم نتوانستیم برنامه‌های خود را هماهنگ کنیم تا در طول آخر هفته بتا با هم بازی کنیم، اما واقعاً منتظر امتحان کردن Kill Order با یک تیم کامل هستم. حتی یک نفر اضافی در کنار شما وقتی HVT هستید، می‌تواند به‌طرز قابل توجهی کمک کند، زیرا در غیر این صورت مردم به آن (و تقریباً همه حالت‌های مبتنی بر هدف) به‌عنوان دث‌مچ تیمی نگاه می‌کنند.

من هنوز خیلی بیشتر برای بازی دارم و Call of Duty: Black Ops 6 ماه آینده منتشر می‌شود، اما به‌عنوان یک بتا، به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. چند تنظیم در توازن سلاح، برخی بهبودهای دیگر در رابط کاربری و انتخاب بزرگ‌تری از نقشه‌ها در روز راه‌اندازی می‌تواند بیشتر شکایات من را در حال حاضر برطرف کند. تیراندازی، همان‌طور که همیشه، بسیار محکم و پایدار است، من هرگز با یک باگ روبرو نشدم و از نظر گرافیکی واقعاً تیز و جذاب است. احساس خوبی نسبت به نسخه امسال دارم… فقط امیدوارم که پوست‌های اپراتور من از MW3 منتقل شوند. آن لباس لاما رایگان نبود، می‌دانید؟

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *