توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید. کانال آموزشی تلگرام

تشخیص روند یک نماد و خرید و فروش به موقع آن با استفاده از میانگین متحرک

معمولا یکی از راه های خرید و فروش یک سهم تشخیص روند معاملات آن سهم می باشد. ابتدای روند صعودی و خرید به موقع سهم و یا برای خروج از یک سهم تشخیص روند نزولی و خروج به موقع از نماد می باشد.

یکی از ساده ترین راه های تشخیص روند استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک (moving average) می باشد.

در ادامه ابتدا اندیکاتور میانگین متحرک را در نمودرا قرار می دهیم سپس تنظیمات آن را انجام می دهید و در نهایت شیوه استفاده آن را یادمی گیرید.

چگونگی قرار دادن اندیکاتور در نمودار

برای قرار دادن اندیکاتور میانگین متحرک باید به تب insert برویم و در زیر گزینه indicators گزینه Trend را انتخاب کنیم و در آنجا اندیکاتور moving average را انتخاب کرده و در نمودار قرار می دهیم.

چونگی انتخاب اندیکاتور moving average را در تصویر متحرک زیر مشاهده می کنید.

نحوه قرار دادن اندیکاتور میانگین متحرک بر روی نمودار در نرم افزار متا تریدر

تنظیمات مربوط به اندیکاتور میانگین متحرک(moving average)

ابتدا باید به بخش تنظیمات اندیکاتور میانگین متحرک در نرم افزار متاتریدر برویم برای این کار روی نمودار کلیک راست می کنیم و گزینه اندیکاتور را انتخاب کرده در صفحه باز شده اندیکاتور moving average را انتخاب کرده و گزینه properties را انتخاب می کنیم در این هنگاه پنجره تنظیمات اندیکاتور باز شده است.

در تصویر متحرک زیر شمانحوه باز کردن بخش تنظیمات اندیکاتور میانگین متحرک را مشاهده می کنید.

خرید اکانت تریدینگ ویو

شیوه باز کردن بخش تنظیمات اندیکاتور میانگین متحرک
تصویر تنظیمات میانگین متحرک در نرم افزار متاتریدر

همان صورت که در تصویر فوق مشاهده می کنید در زبانه parameters پنج گزینه مهم وجود دارد که به ترتیب به آنها می پردازیم.

دانلود رایگان انواع اندیکاتور و آموزش رایگان در کانال هوش فعال لینک عضویت در کانال پیام رسان ایتا لینک عضویت در کانال تلگرام  

برای دانلود آهنگ بیکلام و گوش دادن به موسیقی بیکلام عضو کانال چیل اوت موزیک شوید لینک عضویت در کانال موسیقی بیکلام

  • period – با این گزینه ما می توانیم تعداد روزهایی که در میانگین متحرک محاسبه می شود را مشخص کنیم . بهترین عدد برای معامله های کوتاه مدت 14 و 26 روزه م باشد ولی برای بلند مدت تر می توانیم با توجه به نیاز از اعداد بزرگتری نیز استفاده کنیم.
  • Method – این گزینه نحوه محاسبه میانگین متحرک را مشخص می کند که باید باتوجه به نیازمان از آنها استفاده کنیم . در ادامه نام و کار و همچنین نحوه محاسبه این چهار نوع متد را توضیح می دهیم.

1 -میانگین متحرک ساده (  Simple Moving Average or SMA)
به عبارت دیگر ، میانگین متحرک ساده با محاسبه قیمت بسته شدن نماد در تعداد مشخصی از دوره های منفرد (به عنوان مثال ، 14 روزه) محاسبه می شود. سپس این مقدار بر تعداد این دوره ها تقسیم می شود.

 SMA = SUM(CLOSE, N)/N

2- میانگین متحرک نمایی (Exponential Moving Average or EMA)
میانگین متحرک نمایی با افزودن میانگین متحرک سهم مشخصی از قیمت بسته شدن فعلی به مقدار قبلی محاسبه می شود. با میانگین متحرک نمایی ، آخرین قیمت ها از ارزش بیشتری برخوردار هستند.

 ((EMA = (CLOSE(i)*P)+(EMA(i-1)*(100-P

3 -میانگین متحرک هموار ( Smoothed Moving Average or SMMA)
اولین مقدار این میانگین متحرک به عنوان میانگین متحرک ساده (SMA) محاسبه می شود:

  SUM1 = SUM(CLOSE, N)

    SMMA1 = SUM1/N

4- میانگین متحرک وزنی خطی ( Linear Weighted Moving Average or LWMA )
در مورد میانگین متحرک وزنی ، آخرین داده ها از ارزش بیشتری نسبت به داده های اولیه برخوردار هستند. میانگین متحرک وزنی با ضرب هر یک از قیمتهای بسته شده در سری در نظر گرفته شده ، در یک ضریب وزن مشخص محاسبه می شود.

  (LWMA = SUM(Close(i)*i, N)/SUM(i, N

در مجموع ما می توانیم با توجه به نیاز خود از یکی از موارد فوق استفاده کنیم که متداول ترین این چهار نوع EMA , SMA می باشد.

  • APPLAY TO – این گزینه به ما این اجازه را می دهد تا بتوانیم نوع قیمت برای محاسبه میانگین متحرک را انتخاب کنیم مثل قیمت باز شدن , بسته شده و یا کمترین قیمت و بیشترین قیمت که نیاز به توضیح بیشتر نمی باشد.
  • STYLE – ما با این گزینه می تواینم نوع رنگ و شکل و ضخامت خط میانگین متحرک بر روی نمودار را مشخص کنیم.
  • SHIFT – این پارامتر عدد منفی و مثبت دریافت می کند و مشخص می کند که خط میانگین متحرک چند روز جلوتر یا عقب تر از نمودار قیمت باشد و با قرار دادن عدد صفر خط میانگین متحرک به همراه نمودار قیمت حرکت می کند.

چگونگی سیگنال گیری از اندیکاتور میانگین متحرک

ما به چند صورت مختلف می تواینم سیگنال خرید و فروش یا نگهداری از این اندیکاتور دریافت کنیم. لازم به ذکر از که تنظیمات اندیکاتور برای موارد زیر طبق تصویر تنظیمات می باشد

  • سیگنال نگهداری – زمانی که خط میانگین متحرک زیر نمودار قیمت قرار دارد و قیمت نیز مقاوتی ندارد و خط میانگین متحرک نیز رو به بالا هست این شرایط می تواند سیگنال نگهداری سهم باشد.
سیگنال نگهداری سهم با میانگین متحرک
  • سیگنال فروش – هرگاه خط میانگین متحرک از حالت صعودی به حالت افقی تبدیل شده باشد و همزمان نمودار قیمت را به سمت پایین یا افق قطع کند این حالت می تواند سیگنال فروش یک سهم باشد.
  • سیگنال خرید – هرگاه خط میانگین متحرک از حالت نزولی به حالت افقی تبدیل شود و همزمان نمودار قیمت را قطع کند و زیر نمودار قیمت برود می تواند سیگنال خرید یک سهم باشد.
سیگنال خرید با استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک

شما کاربر عزیز با نظرات خود می توانید ما را در بهبود مطالب یاری بخشید و همچنین می توانید سوالات خود را به صورت کامنت در پست مورد نظر ثبت کنید و ما در کوتاه ترین زمان پاسخ گوی شما خواهیم بود.

نویسنده : مهندس مصطفی اجارستاقی

Visits: 37

درباره این مطلب نظر دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *