توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید. کانال آموزشی تلگرام

چگونه استعداد کودکمان را کشف کنیم؟

چگونه استعداد کودکمان را کشف کنیم؟

چند نکته مهم که باید در هنگام کشف استعداد فرزندمان به آن ها دقت کنیم.

چیزی که شما به عنوان یک بزرگسال باید آن را بدانید و توجه درستی به آن داشته باشید این است که استعداد ساخته میشود و متولد نمیشود.

وقتی ما نوازنده ای را در صحنه میبینیم نواختن او در آن لحظه است ولی چیزی که ما نمیبینیم ساعت های زیاد تمرین و کار کردن های اوست .

کاری که ما می توانیم به عنوان والدین برای فرزندانمان انجام دهیم این است که به آن ها این فرصت را بدهیم تا خودشان استعدادشان را کشف کنند ولی چگونه؟ باید  آن ها را در فعالیت هایی قرار دهیم که آن ها را هیجان زده میکند .

قبل از آن باید چند نکته را برای شما والدین عزیز گوشزد کنم تا با انجام این اشتباهات فرزندتان را خسته نکنید و یا سر لج نندازید و او را از علایقش بیزار نکنید ..این کاملا قابل درک است که شما به عنوان والدین نگرانی های خودتان را دارید و میخواهید هر چه زودتر استعداد های فرزندتان را کشف کنید ولی از شما خواهش میکنم کمی دست نگه دارید  و فرزندتان را با کلاس های مختلف خفه نکنید .زمانی که شما تمام روز فرزندتان را با کلاس های مختلف پر می کنید خستگی زیاد بازدهی او را پایین می آورد و نمی تواند تمرکز کند  در نتیجه شما نه تنها استعداد او را کشف نکردین اونو خسته هم کردین و این فقط یک بازدهی معکوس به دنبال داشته.

نکته دوم اینکه فرزندتان را با کسی مقایسه نکنید و فکر نکنید اگر فرزند فامیلتان در هنری مهارت خاصی دارد و موفق است فرزند شما هم لزوما باید سری در سرها بشود ،برای فرزندتان ارزش قائل باشید و به علایق و خصوصیات او احترام بگذارید .

 

چگونه استعداد کودکمان را کشف کنیم؟

خرید اکانت تریدینگ ویو

 

دانلود رایگان انواع اندیکاتور و آموزش رایگان در کانال هوش فعال لینک عضویت در کانال پیام رسان ایتا لینک عضویت در کانال تلگرام  

برای دانلود آهنگ بیکلام و گوش دادن به موسیقی بیکلام عضو کانال چیل اوت موزیک شوید لینک عضویت در کانال موسیقی بیکلام

فرزندتان را به کلاسی بفرستید که خودش دوست دارد و آرزوها و رویا های خود را روی فرزندتان پیاده نکنید و همیشه این را در نظر بگیرید که فرزندتان انسانی جدا از شماست و حق انتخاب دارد و وظیفه شما همواره باید این باشد که او را خوشحال نگه دارید.

نکته بعدی این هست که شما نباید عجله داشته باشید فرزند شما باید مدتی را در کلاسی بماند و آن مهارت را یاد بگیرد برای تبدیل شدن او به بهترین چیز ممکن عجله نداشته باشید و سخت گیری نکنید.بچه ها روحیه ی حساسی دارند و اگر آنها را به بهترین کلاس هم ببرید ولی آن مهارت به ساعت های زیادی برای یادگیری نیاز داشته باشد آن ها زود ناامید می شوند و فکر میکنند حتما مشکل از آن هاست به همین جهت سعی کنید همواره حامی و پشتیبان و مشوق آن ها باشید و این مسئله را برای آن ها باز کنید که برخی از هنر ها نیاز به تمرین و ممارست بیشتری دارند و این نشانه ضعف آن ها نیست.

نکته چهارم اینکه بپذیرید شکست بخشی از زندگی است و این برای فرزند شما هم وجود دارد اگر شما فرزندتان را مدام به کلاس های مختلف می برید ولی نتیجه ی دلخواهی دریافت نمی کنید دلیل نمی شود که فرزند شما بی استعداد باشد احتمالا شما مسیر درست او را پیدا نکرده اید و مدام او را در مسیر های اشتباه قرار داده اید صبور باشید و ناامید نشوید.سعی کنید حمایت محبت آمیز داشته باشید و از شکست های او خشمگین نباشید که او هم مانند هر انسان دیگری حق تجربه و شکست دارد. فرزند شما باید همواره این حس را با خود داشته باشد که در هر شرایطی شما او را دوست دارید و از او حمایت می کنید.

نکته پنجم اینکه در انتخاب مهارت های جدید این نکته را مورد توجه قرار دهید که آن مهارت انعطاف پذیری را در وجود عزیزتان تقویت کند زیرا از مسائلی که باید فرزند شما در این سن بداند این است که رمز موفقیت او انعطاف پذیری ،غلبه بر موانع و هرگز تسلیم نشدن است.

نکته ششم اینکه فرزندتان را تحسین کنید این کار باعث می شود که اعتماد به نفس او تقویت شود و انگیزه و امید به زندگی او تقویت شود.

 

با تشکر از همراهی شما کاربر عزیز لطفا دیدگاه خود را در ارتباط با مطلب فوق بیان بفرمایید.

نویسنده : فاطمه اجارستاقی

Visits: 17

درباره این مطلب نظر دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *