توجه! : کاربران عزیز اگر برای خرید یا سفارش محصولی نیاز به مشاوره داشتید با شماره 09364549266 تماس بگیرید. کانال آموزشی تلگرام

بهترین صندوق های طلا در بورس کدامند؟

صندوق های طلا در بورس نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی هستند که می‌کوشند از بازار طلا و سکه سود و بازدهی مناسب کسب کنند. روشی مناسب برای استفاده از تخصص کارشناسان باتجربه و به دست آوردن سود، بدون دردسرهای خرید و فروش فیزیکی که کار را برای سرمایه‌گذاران ساده‌تر کرده است. در این مقاله، جزئیات مربوط به صندوق‌ها را بررسی و بهترین صندوق های طلا در بورس را معرفی خواهیم کرد.

منظور از صندوق های سرمایه‌ گذاری طلا در بورس چیست؟

قبل از پرداختن به مفهوم Gold fund، بهتر است کمی با معنای صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنا شویم. سرمایه‌گذاری در واژه به معنی اختصاص دادن پول به چیزی، در انتظار به دست آوردن منافع در آینده است. گرچه این روند از گذشته به شکل‌های مختلفی بین افراد وجود داشته، ولی در دهه‌های اخیر با توجه به روند سریع‌تر کاهش ارزش پول، گرایش افراد به انجام سرمایه‌گذاری‌های مختلف رو به افزایش است؛ با افزایش درخواست، بازارهای سرمایه‌گذاری نیز گسترش یافته و دارای پتانسیل بیشتری برای مانور در بخش‌های مختلف خواهند بود.

صندوق سرمایه‌گذاری به معنی مجموعه‌ای از دارایی‌ها (مانند سهام و اوراق بهادار) است که در قالب یک مجموعه معرفی می‌گردد و افراد با شراکت در این صندوق، در سود و زیان آن سهیم خواهند شد.

ازآنجایی‌که سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس و تهیه سهام یک یا تعدادی شرکت خاص، نیازمند صرف وقت جهت کسب آگاهی، بررسی مداوم اخبار بازار آن و در نهایت قدرت ریسک‌پذیری بالاتری است، استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جایگزین مناسبی برای افراد پرمشغله و همچنین اشخاص با اطلاعات کمتر بورسی است.

با توجه به اینکه در این صندوق‌ها تمرکز بر روی سهام شرکتی خاص نیست، در صورت ضرر ده شدن یک سهام ممکن است سهام دیگری رشد کرده و جبران خسارت کند؛ در نتیجه ریسک این نوع سرمایه‌گذاری برای عام افراد قابل قبول و منطقی است.

مقاله صندوق سرمایه گذاری چیست؟ می‌تواند اطلاعات مفیدی در رابطه با مزایا و معایب صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اختیار شما قرار دهد.

صندوق‌های قابل معامله یا Exchange Traded Fund (ETF)

این صندوق‌ها زیرمجموعه صندوق سرمایه‌گذاری مشترک هستند و می‌توانند سلیقه‌های مختلفی را پوشش دهند؛ از ویژگی‌های اصلی این صندوق‌ها که موجب افزایش تقاضا و استقبال بازار نیز شده است، می‌توان به: انجام ساده‌تر معامله، نقد شوندگی سریع، کارمزد محدود، معافیت آن از مالیت و … اشاره کرد. یکی از پرطرفدارترین صندوق‌های سرمایه گذاری ETF، «صندوق سرمایه گذاری طلا در بورس» است که علی‌رغم سابقه کمتر فعالیتش، رونق خوب و گستردگی قابل‌توجهی دارد.

فروش اکانت پرمیوم و پرو اورجینال

صندوق های طلا در بورس

ابتدایی‌ترین سؤالی که در مبحث صندوق سرمایه‌گذاری طلا به میان می‌آید، تفاوت آن با خرید فیزیکی طلا و علت گرایش افراد به آن است. همان‌طور که می‌دانید زمان خرید طلا به‌صورت فیزیکی ناچار به پرداخت هزینه معاملاتی بالای یک درصد هستیم (۱ درصد، بهترین حالت آن محسوب می‌شود)، درصورتی‌که کارمزد معامله اوراق طلا ۰.۱۵ درصد است. به‌علاوه با تهیه و نگهداری فیزیکی طلا و سکه همواره ریسک از بین رفتن آن (سرقت، گم‌شدن، تقلب و…) متوجه کالای ما خواهد بود، درحالی‌که در بازار سهام (با توجه به ضمانت بانک مرکزی)، وجود چنین خطراتی مطرح نبوده و تنها نوسان قیمت به‌عنوان ریسک در نظر گرفته می‌شود.
گفتنی است در بازار بورس، علاوه بر صندوق کالایی با پشتوانه طلا که روی گواهی سپرده و اوراق مبتنی بر آن سرمایه‌گذاری می‌کند و دارای پایین‌ترین ریسک معاملات طلاست، دو روش دیگر نیز وجود دارد:

دانلود رایگان انواع اندیکاتور و آموزش رایگان در کانال هوش فعال لینک عضویت در کانال پیام رسان ایتا لینک عضویت در کانال تلگرام  

برای دانلود آهنگ بیکلام و گوش دادن به موسیقی بیکلام عضو کانال چیل اوت موزیک شوید لینک عضویت در کانال موسیقی بیکلام

● خرید گواهی سپرده سکه طلا
● خرید شمش طلا از بازار فیزیکی

در مقاله چگونه در بورس طلا بخریم؟(راهنمای جامع) می‌توانید تفاوت و ویژگی‌های ورود به هر کدام از این بازارها را به تفکیک مطالعه کنید.

بهترین صندوق های سرمایه گذاری طلا در بورس

بحث تحلیل بازار در معاملات بورسی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که افراد با آن روبرو می‌شوند. در مقالات قبلی بارها به انواع روش‌ها و آموزش‌های تحلیل بازار پرداخته شده است؛ اگرچه هم‌اکنون صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا موضوع بحث ما است، در این بازار نیز ما نیاز به شناخت و تحلیل جهت انتخاب بهترین صندوق را داریم. معیارهایی که جهت مقایسه صندوق‌های طلا به کار برده می‌شوند به شرح زیر است:

کل خالص ارزش دارایی (NAV): در واقع نشان‌دهنده میزان بزرگی صندوق است.

تاریخ به‌روزرسانی: بهتر است صندوقی را جهت سرمایه‌گذاری انتخاب نمایید که تاریخ آن به‌روز است. در صورت عدم به‌روز بودن قیمت‌ها، ممکن است معامله شما با ضرر همراه باشد.

تاریخ آغاز فعالیت: بیان‌کننده عمر صندوق است که مانند هر کسب‌وکاری، ایجاد سابقه خوب موجب شناخت مثبت و اعتبار بیشتر صندوق خواهد شد.

قیمت صدور هر واحد: مبلغی که برای «خرید هر واحد صندوق توسط سرمایه‌گذاران» به آن‌ها اعلام می‌شود. (در نظر داشته باشید محتوای هر واحد صندوق، تعیین‌کننده اصلی این قیمت است).

قیمت ابطال هر واحد: مبلغی که سرمایه‌گذاران می‌توانند هر واحد خود را به آن قیمت به فروش برسانند.

تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری شده: هر چه تعداد واحدهای واگذارشده به سرمایه‌گذاران بیشتر باشد، اعتبار آن افزایش می‌یابد و نشان‌دهنده گستردگی فعالیت آن صندوق است.

ضامن نقد شوندگی: گرچه ممکن است این گزینه را در صندوق‌های کمتری مشاهده کرده باشید، ولی بدیهی است که وجود ضامن همواره تأثیر مثبتی در اعتبار و روند جذب سرمایه‌گذار خواهد داشت.

میزان بازدهی روزانه/ هفتگی/ ماهانه/ شش‌ماهه و سالانه: بررسی بازده از مواردی است که در تمامی معاملات بورسی موردتوجه قرار می‌گیرد؛ در این صندوق‌ها نیز میزان ثبات و رشد صندوق در بازه‌های زمانی مختلف نشان از عملکرد مثبت آن در بازار دارد.

سخن آخر

در بازار سرمایه، از صندوق سرمایه‌گذاری طلا به‌عنوان محیطی مناسب برای ثروتمندان محتاط یاد می‌شود! شاید این نام در لحظه اول عبارتی طنزگونه به نظر آید، ولی با توجه به بالا بودن قیمت آن (با نگاه مقایسه‌ای) و داشتن پایین‌ترین ریسک، عبارت فوق را می‌توان شایسته این نوع سرمایه‌گذاری تلقی کرد. اگرچه شرط شروع سرمایه‌گذاری در بازار مذکور ثروتمند بودن نیست؛ اما درصورتی‌که شما نیز دارای قدرت ریسک‌پذیری بالایی نیستید، صندوق سرمایه گذاری طلا محیطی مناسب برایتان به‌حساب می‌آید.

Visits: 30

درباره این مطلب نظر دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات زیرا حتما ببینید ...

متاسفانه موردی یافت نشد ...